Pre tento návrh sú potrebné aspoň základné znalosti práce s programom Adobe Photoshop. Výsledkom dnešnej práce bude jednoduchá ilustrácia, ktorú aplikujeme na hrnček.
1. V programe Adobe Photoshop si vytvoríme nový dokument. Klávesová skratka na vytvorenie nového dokumentu Ctrl+N Vyberieme formát A4 alebo zvolíme 210x297mm v rozlíšení 300 dpi a vytvoríme si novú vrstvu v nástroji Layers (Vrstvy)
TIP: Pri realizovaní návrhov na reklamné predmety je vhodné realizovať návrh s rozlíšením min 300 dpi v rozmeroch nad 5000x5000px. Je pravda, že práca s takýmto rozlíšením bude náročnejšia na výkon pc. V prípade ďalšej vektorizácie však bude možné takýto návrh ľahšie vektorizovať.
2. Vyberieme si nástroj štetec (brush tool), ktorý pre nás bude pri tomto návrhu hlavným nástrojom. Nastavíme si preferencie nástroja, aké nám vyhovujú.
3. Do vrstvy, ktorú sme si vytvorili v bode 1. si urobíme náčrt našej ilustrácie.
TIP: vždy je lepšie pracovať s viacerými vrstvami. Ak sa nám nejaký ťah nepodaril, ľahko ho odstránime bez toho, aby sme zasiahli do častí, s ktorými sme spokojní.
4. V ďalšom kroku si urobíme novú vrstvu a do nej si obkreslíme náčrt. Predchádzajúce vrstvy následne vymažeme.
5. Ilustráciu si upravíme podľa vlastných predstáv. My sme medveďovi pridali srsť a tiene.
6. Takúto ilustráciu môžeme umiestniť na hrnček. Na zjednodušenie sme si stiahli mock-up hrnčeku z webu graphicburger.com.
7. K ilustrácií môžeme pridať aj nejaký text na vyplnenie prázdneho miesta z druhej strany hrnčeka. V novom dokumente si pomocou nástroja text (type tool) napíšeme náš text.
Výber sloganu je po grafickom návrhu druhá najnáročnejšia časť. Je dobré, aby slogan ladil s obrázkom. Slogan by mal byť vtipný a zaujímavý. My sme si zvolili slogan Najprv káva a potom to dám! Na tvorbu sloganu sme použili písmo zo stránky dafont.com, konkretne Om Telolet regular.
8. Ak sme spokojní s našou ilustráciou a textom, môžem ju aplikovať na hrnček.
Na potlač hrnčekov je možné využiť 3 dostupné technológie na trhu. Jednou z nich je sublimačná potlač, tou druhou výpal a treťou tampoprint.
Sublimačná potlač je určená na špecifické hrnčeky. Tieto hrnčeky sa nepodobajú na ten v našom návrhu. Sú to obyčajné biele keramické hrnčeky s uškom a špeciálnym povrchom. Na tento hrnček sa farby dostávajú cez prenosový papier pod teplom a tlakom. Grafické podklady môžu byť ako raster ( fotografia, logo, obrázok).
Nevýhody
Výhody
Výpal je proces, kedy sa pomocou sieťotlače nanesie požadovaný motív na špeciálny prenosový papier. Tento motív sa dá po odmočení z tohto papiera stiahnuť. Stiahnutý motív sa priloží na predmet. Predmet potom putuje do pece. V peci prebieha proces vypaľovania, kedy sa farba vpečie do povrchu predmetu – teda do jeho glazúry. Grafické podklady môžu byť ako raster ( fotografia, logo, obrázok).
Nevýhody
Výhody
Tampoprint - tampónová tlač je proces, pomocou ktorého môžeme preniesť obrázok alebo text na predmet. Prebieha to pomocou hĺbkotlačového procesu, kedy sa na silikónový tampón dostane farba z tlačovej dosky a následné ju ten istý tampón otlačí na predmet. Názov techniky tampónová tlač vznikol od slova tampón, čo je francúzsky vyraz pre razítko.
Grafické podklady by mali byť ako vektor.
Nevýhody
Výhody
Pre tento náš návrh by bolo vhodné použiť výpal alebo tampoprint. Pri výpale je však potrebné zistiť čo je to za povrch na hrnčeku teda či je to smalt alebo kov. Pri tampoprinte je zase potrebné dodržať rozmery šírku 4cm a výšku 7cm. Ďalej však treba grafický návrh dostať do vektorov.
V našej ponuke reklamných predmetov nájdete hrnčeky určené na potlač.
Spoluautor: Mgr. František Harangózo