Dizajn manuál (corporate identity)

Čo je to dizajn manuál, prečo je potrebný a čo obsahuje.
Zaujali sme Vás?
Zobraziť kontaktné údaje

Čo je to dizajn manuál?

Dizajn manuál je spôsob akým docielite identitu Vašej firmy teda spôsob akým budete Vašu firmu prezentovať pred ostatnými. Cieľom je odlíšiť sa od konkurencie a svojim prezentovaním zanechať odkaz v ľuďoch, ak to však chcete dosiahnuť musíte byt kreatívny a zároveň výstižný. Toto všetko Vám zabezpečí dizajn manuál, zabezpečuje vizuálnu prezentáciu firmy s klientom ako aj z interným zamestnancom. Stretol som sa stým, že spôsoby tvorby dizajn manuálov sa v niektorých veciach odlišujú a ich obsah je závislý od formy použitia dizajn manuálu. Väčšina dizajn manuálov však používa tú istú štruktúru.

Prečo dizajn manuál

Obsahuje pravidla korporátnej identity (corporate identity),

  • Sú v ňom definované štandardy ako má vyzerať logo, písma, farby, slogan a rôzne grafické motívy a vzory. Súčasťou je aj grafika firemných tlačovín.

Máte kompletné podklady k propagácii firmy ako aj firemnej značky

  • Dizajn manuál slúži aj pre grafikov, tlačiarov. Či už pri tlači vizitiek bannerov alebo potlače reklamných predmetov.

Odlíšenie od konkurenčných firiem

  • Dizajn manuál by mal byť originálny, pútavý ale zároveň by mal rešpektovať charakter spoločnosti.

Odstránenie chýb pri tlačovinách.

  • Nie je nič horšie ako keď si dáte niečo vytlačiť a farby nie sú podľa Vašich predstáv. Aj na tieto účely sa preto vytvára dizajn manuál, preto nemáte vypracovaný dizajn manuál, ktorý obsahuje presné definovanie farby Logotypov táto vec sa Vám nemôže stať.

Čo všetko by mal dizajn manuál obsahovať

Rozdelil by som obsah na:

Logotyp a písmo

  • symbolika - vyjadruje aké posolstvo má zanechať logo teda jeho filozofia
  • rôzne varianty log - napr logotyp A, B C
  • farebnosť Logotypov A, B, C
  • prípustné farebné podklady, ktoré môžu isť pod logotypy
  • ochranná zóna - priestor, do ktorého by nemal zasahovať žiaden grafický prvok.
  • minimálna veľkosť loga
  • správne používanie logotypov - nesprávne veľkosti a iné deformácie log prečiarknuté
  • rezy písma- fonty použité v logotype alebo pre tlačoviny.
  • kompozícia slogan a logotyp

Komunikačné tlačoviny

  • návrhy vizitiek, hlavičkových papierov, obálok

Elektronické aplikácie

  • emailing- vizuál toho ako majú vyzerať odoslané emaily klientom
  • vizuál prezentácií
  • vizuál aplikácií, CD rom alebo webová stránka

PROPAGAČNÉ PREDMETY

  • vizuál o potlači na reklamné predmety... vlajky trička, perá, odevy

Iné

  • tabule, autá , billboardy ..

Ukážky dizajn manuálov

http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=65691

http://issuu.com/mccook/docs/dizajn_manu_l_zna_ky_norton

http://www.vucke.sk/APIR/clanky/Documents/Dizajn_manual_symbolyKSK.pdf

Cena dizajn manuálov sa pohybuje od 200 euro až po tisícky eur záleží na tom do akých detailov chce firma definovať svoju identitu, čím viac návrhov a definícii tým viac strán a hodín práce.

Diskusia ku článku
  Pridať komentár