Všade okolo nás sa niekoľko posledných rokov hovorí o šetrení a uťahovaní si opaskov. Hrozba finančnej krízy je strašiakom pre podnikateľov, firmy, ale aj bežných ľudí zamestnaných či už v štátnej správe alebo v súkromných spoločnostiach. Slovo šetriť počujeme niekoľkokrát denne z rôznych médií a už sa nie jeden z nás, pri kúpe služby či tovaru, rozhodol siahnuť po lacnejšom výrobku, či riešení.
S týmto trendom sa čoraz častejšie stretávame aj pri tvorbe web stránok, kde je konkurencia naozaj veľká. V každom meste sa nájde niekoľko firiem, ktoré Vám radi poskytnú svoje služby. Nepochybujem o odborných kvalitách žiadnej z nich, no často sa stane, že výsledný produkt z ďaleka nesplní očakávané ciele. No rozhodujúci faktor „cena realizácie“ je splnená a tým pádom je klient spokojný.
Web je pre firmu v súčasnosti veľmi dôležitý asistent, pomáha mu prezentovať sa, alebo všetok obchod, teda aj zisk prichádza práve odtiaľto. Pre všetky firmy je veľmi dôležité aby sa k nim klienti dostali v čo najväčšom množstve. Takisto je dôležité aby klienti, ktorí Vašu stránku navštívili sa aj pravidelne vracali a mali dobrý pocit, keď si ju prezerajú.
Predstavme si, že sme si dali navrhnúť stránku a vybrali sme si najlacnejšiu ponuku. Cena bola tak nízka, že nezahrňovala žiadne SEO optimalizácie a grafiku navrhoval začínajúci grafik. Výsledkom je stránka, ktorá má menej zaujímavú grafiku a vo výsledkoch vyhľadávania sa objavuje niekde v strede z celkového počtu nájdených odkazov.
Takáto stránka nám prináša žiadny alebo len minimálny zisk. Na začiatku sme síce ušetrili zopár € na návrhu a realizácii, ale to je asi jediná výhoda, ktorú sme získali. Počas života takéhoto webu, sme v podstate stále v strate. Neustále nám unikajú potenciálni klienti, ktorí možno hľadajú presne to, čo ponúkame my. Keď si toto po nejakej dobe uvedomíme, môžeme spraviť 2 veci:
Osobne tvrdím, že najlacnejšie riešenia sa nevyplácajú z dlhodobého hľadiska. Je stále najlepšie pristupovať ku každému webu osobitne a navrhnúť klientovi na mieru šité riešenie. Zistiť aké sú krátkodobé a dlhodobé ciele. Vypracovať plán realizácie, jednotlivých úkonov a podľa toho pripraviť cenovú ponuku. Takto budete mať prehľad o tom čo všetko treba vykonať aby bol Váš web úspešný.
pisem bez diakritiky (tablet...), ale www.slex.sk:
vyjsť -jde -jdú -jdi! -šiel -jdený dok.
1. chôdzou sa dostať von, prejsť do voľného priestranstva ap.: vyjsť z izby, vyjsť na ulicu, vyjsť z kola, vyjsť hosťovi v ústrety; vyjsť si do poľa, na výlet vybrať sa
2. chôdzou sa dostať hore, vystúpiť: vyjsť na prvé poschodie, na samý vrch
3. (o nebeských telesách) objaviť sa na oblohe: o chvíľu vyjde slnko, mesiac
4. (o látkach ap.) dostať sa von, na povrch: mastnota vyjde navrch; pot mu vyšiel na čelo vystúpil; z rany vyšlo veľa krvi vytieklo
5. byť vydaný tlačou: kniha už vyšla, noviny dnes nevyšli
6. dostať sa z istého stavu, stratiť istú vlastnosť: vyjsť z choroby, vyjsť z formy, vyjdený z módy
7. vziať ako východisko: vyjsť z predpokladu, vyjsť z pokrokových tradícií
8. mať pôvod, vzísť: vyšiel z ľudu, popud vyšiel od neho
9. vyplynúť ako výsledok istého úsilia; podariť sa: výpočty mu (ne)vyšli správne, štart mu nevyšiel; to ti nevyjde!
10. vystačiť (význ. 2); vydržať: vyjsť z platu; so zásobami ako-tak vyjdú
11. zniesť sa (význ. 2), zhodnúť sa: vyjsť so susedmi
12. (o cene, sume ap.) dosiahnuť istú výšku; pripadnúť v istej výške: stavba ich vyšla draho; na každého vyšlo po 100 Sk ušlo sa
13. byť dostačujúci (čo do množstva), vystačiť: z mäsa vyšlo 10 porcií; z 3 m látky vyjde oblek
14. vyčerpať používaním, minúť sa, dôjsť: vyšli nám zásoby
l vyjsť školu vychodiť; nevyjde na krok z domu, nevyjde ani pred dvere stále je doma; vyjsť s farbou, s pravdou (von) povedať (celú) pravdu; vyjsť z konceptu ostať zmätený, stratiť duš. rovnováhu; vyjsť najavo; vyjsť navnivoč, nazmar skaziť sa, zničiť sa; vyjsť na posmech stať sa predmetom posmechu; vyjsť na mizinu, na žobrácku palicu, expr. na psí tridsiatok stratiť majetok, všetky (hmotné) prostriedky;
nedok. vychádzať -a, vychodiť2
Reagovať