12 tipov ako dostať web stránku na prvé pozície Google.

Týchto 12 tipov nám pomohlo dostať viaceré stránky na prvé pozície vo vyhľadávaní.
Zaujali sme Vás?
Zobraziť kontaktné údaje

Nie každý má finančné prostriedky na to, aby dotoval jeho stránku platenou PPC reklamou (Adwords, etarget). Klienti sa nás preto často pýtajú na zobrazenie ich stránky medzi neplatenými výsledkami. Chceli by dosiahnuť čo najlepšiu pozíciu a ich častá otázka znie: Ako sa dostať vo vyhľadávaní na naše kľúčové slová medzi prvé pozície?

 

Nasledujúcich 12 tipov nám pomohlo dostať viaceré stránky na prvé pozície pre dvoj a viac kľúčové slová.

 

1. Vytvorte blog alebo službu, ktorá bude obsahovať v názve Vami vybrané kľúčové slová.

 

Ako príklad použijeme náš predchádzajúci blog http://blog.subject.sk/grafika/blog-ilustrator/ako-vznika-graficky-navrh-tricka-pomocou-ilustratoru.html

troj kľúčové slovo:  grafický návrh trička

Názov článku: Ako vzniká grafický návrh trička pomocou Ilustrátoru

 

 

2. Vyplňajte title tagy pre všetky stránky

 title tagy pre stranky

 

 

3. Na stránkach dodržujte štruktúru h1, h2, h3

 štruktúra nadpisov

 

 

4. Vypĺňajte alt popisy pre obrázky

 

 Kedže vyhľadávače nevedia prečítať obrazový obsah, Alt popisom poviete vyhľadávačom čo sa na obrázku nachádza.

 popisky pre obrázky

 

5. Používajte kľúčové slová v texte

 

Príklad úryvok z textu:

 kľúčové slová v texte

Kľúčové slová nemusia byť v tej istej podobe, ale ich môžete vyskloňovať alebo poprehadzovať ich poradie.

 

6. Odkazujte na iné stránky alebo zdroje

 

V texte môžete odkazovať na Vaše interné stránky alebo na stránky, ktoré sa danej problematike venujú a sú dôveryhodné (wikipédia)

 vnútorné prelinkovanie

 

7. Vyplňte správne meta keywords, meta description

 

Meta keywords patrí do hlavičky html dokumentu. Je informácia o kľúčových slovách nachádzajúcich sa v texte a zapisuje sa takto:

 meta keywords

Meta description je informácia o stránke, ktorú vyhľadávače niekedy používajú ako popis odkazu vo výsledkoch hľadania. Na obrázku nižšie je výsledok z vyhľadávača Google. Žltým je vyznačený meta popis načítaný zo stránky.

výsledok z vyhľadávania v google

Zapisuje sa nasledovne:

 meta description

 

8. Vytvorte sitemap.xml

 

Sitemapa informuje vyhľadávač o usporiadaní obsahu na vašej webovej stránke. Umožňuje Google robotom jednoduchšie skenovanie Vašej stránky. Podrobnejší postup nájdete v nápovede od Google https://support.google.com/webmasters/answer/156184?hl=cs

 

9. Pridajte na stránku robots.txt

 

Robots.txt je textový dokument umiestnený na vašom ftp servery. V tomto dokumente oznamujete indexujúcim Robotom ktoré stránky majú skenovať a ktoré nie. Tiež viete dopísať intenzitu skenovania vašich stránok. Podrobnejší postup nájdete v nápovede od Google https://support.google.com/webmasters/answer/6062596?hl=cs

 

10. Zrýchlite načítanie stránky

 

Ešte aj dnes sa môžete stretnúť so stránkami, ktoré sa pri otvorení načítavajú viac ako sme ochotný čakať. Príčin prečo sa to deje môže byť niekoľko a ich odstránením by sa mal zaoberať programátor. Podstatné však je aby bola stránka načítaná v čo najkratšom možnom čase. Google tieto stránky odmeňuje lepšou pozíciou a zároveň sa zbavíte rizika, že by ste prišli netrpezlivých návštevníkov.

Skvelý nástroj ako otestovať rýchlosť stránky https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

 

11. Nasaďte štruktúrované dáta

 

Štruktúrované dáta sa zobrazujú pod výsledkami vyhľadávaní v Google. Obsahujú text, ktorý hovorí o obsahu vyhľadanej podstránky. Štruktúrované dáta tak vedia lepšie upútať zákazníka a zároveň sa odlíšiť od ostatných odkazov.

Existuje niekoľko typov štruktúrovaných dát kedy sa vo výsledkoch vyhľadávania môže zobraziť: Autor článku, fotografia autora, miesto, produkt, recenzie, hodnotenia, aplikácie, organizácie.

nahľad štruktúrovaných dát

Viac o štruktúrovaných dátach nájdete na tejto stránke http://www.tyinternety.cz/prirucka-marketera/jak-ziskat-vice-navstevniku-z-vyhledavacu-skrze-strukturovana-data/

To či stránka obsahuje štruktúrované dáta môžete zistiť cez tento nástroj. https://developers.google.com/structured-data/testing-tool/

 

12. Linkbuilding – tvorba spätných odkazov na vaše stránky

 

Spätné odkazy sú jedným z ukazovateľov hodnoty alebo kvality stránky. Získať sa dajú dvoma spôsobmi. Virálnym spôsobom, teda od ľudí ktorým sa vaša stránka páči a chcú o nej informovať ostatných. Druhý spôsob je vytváraním alebo prenajímaním spätných odkazov. Dôležité však nie je množstvo odkazov ale to kde sú odkazy umiestňované.

Odkazy s najvyššou hodnotou sú na stránkach alebo fórach s podobnou tematikou tej Vašej. Jednoducho povedané, ak som autoservis tak potom pre mňa budú relevantnejšie odkazy zo stránok, ktoré sa venujú pneumatikám alebo náhradným dielom do aut ako stránky so športovými potrebami.

Spätné odkazy sa dajú získať aj založením viacerých sociálnych sieti a pravidelným zdieľaním Vašich príspevkov na týchto sieťach.

 

Problematika kľúčových slov však nie je jednoduchá a dobrá analýza potrebuje svoj čas.

Úspech tejto metódy nezávisí len od splnenia všetkých vyššie uvedených bodov ale aj od konkurencie na vami vybrané slova. Sú klienti s oblasťou podnikania, kde sa týmto aktivitám nevenuje až taká pozornosť a vtedy máte šancu aby ste sa dostali úplne nahor. V oblastiach kde už niekto optimalizoval svoju stránku a venuje sa tejto činnosti dlhodobo bude náročnosť oveľa väčšia.  Nebude stačiť samotný obsah ale bude potrebné zabezpečiť originalitu, zdieľanie a spätné odkazy.

 

Rada pre Vás na záver

Vyberajte si kľúčové slová, ktoré sú tvorené s troch a viac slovných spojení. Ľudia už dnes nevyhľadávajú tak často dvojkľúčovo. Čoraz častejšie vyhľadávajú celé vety. Zvykli si, že im Google poradí presnejšie a vie reagovať aj na dlhé otázky. Pri stránke s troj kľúčovým názvom tak máte istotu, že k Vám návštevník nezablúdil náhodou ale naozaj hľadal práve vašu informáciu.

Diskusia ku článku
  Pridať komentár