Na sociálnej sieti Facebook sa spája niečo cez miliardu ľudí (z toho 1,5 milióna slovenských používateľov) či po osobnej alebo profesionálnej stránke. Vďaka tejto najväčšej sociálnej sieti môžete profitovať.
Existujú 3 typy, vďaka ktorým môže vaša firma či projekt profitovať a získať tým nových zákazníkov, či fanúšikov.
Momentálne sa viac ako 55% používateľov Facebooku prihlási na svoj účet minimálne jeden krát denne. Najväčším publikom tvoria používatelia vekom nad 35 rokov, čo sú ľudia, ktorí majú reálne príjem a teda peniaze. Ľudia v tejto vekovej kategórii sú najdôležitejší pre profit.
Používatelia pod 25 rokov sú väčšinou študenti, ktorí sú pre vás menej zaujímavým publikom. To záleží však aj od vašej ponuky. Ak ponúkate školské potreby, ruksaky, skate botasky a podobne, určite sa budete zameriavať na túto vekovú kategóriu.
Pridávajte na svoju Facebook stránku minimálne jeden post denne. Či už sa jedná o jednoduchý status, ktorým dávate svojim fanúšikom vedieť čo nového alebo zdieľate nejaký zaujímavý link, ktorý sa týka vašej činnosti, ktorou sa zaoberá váš biznis.
Určite nezdieľajte reklamy a propagáciu nasilu. To spôsobí opak toho čo chcete dosiahnuť. Nezobrazí sa to toľkým ľuďom. Skúste radšej niečo nevinné, prípadne skryté. Ľudia by to mali lajkovať a šíriť sami od seba. Na vnútený post či reklamu zareagujú skôr negatívne, väčšinou zrušia Like vašej stránke.
Vymýšľajte spôsoby, ktoré budú zaujímavé pre vašich fanúšikov. Môžete vymyslieť súťaž typu hlasovania. Vyberte 2 produkty, ktoré predávate, položte otázku, ktorý z nich je krajší. Vyberiete jedného z hlasujúcich a vyhrá konkrétny produkt, za ktorý hlasoval.
Vtipné obrázky spojené s vtipnou textom fungujú skvele. Vymyslite nejaký vtipný obsah a spojte ho s tým, s čím podnikáte a máte o úspech postarané. Ľudia to začnú hromadne šíriť sami od seba.
Mnoho stránok funguje na podobnom princípe. Ukážte svojim fanúšikom nádherné fotky prírody, pláže či výrobky s nádherným dizajnom. Pridajte k tomu zaujímavý fakt a je to. Nedoporučuje sa kopírovať fotky z iných stránok.
Najlepšie fungujú zľavy, či akčné ponuky, ktoré každému niečo prinesú. Dajte im dôvod, aby o sa zapojili. Dávajte si však pozor. Ak vytvoríte súťaž založenú výhradne na vylosovaní jedného z komentujúcich, tak počet zdielaní veľký nebude. Dôvodom je to, že nikto predsa nechce znížiť svoje šance tým, že pozve do hry niekoho ďalšieho.
Nikoho predsa nezaujíma komerčná záležitosť ako napríklad, že Miley Cyrus otehotnela. Možno ju veľa ľudí počúva, ale skúste sa zamerať na niečo originálnejšie a váš obsah bude zdieľaný.
Kontrolujte pravidelne svoje štatistiky Facebook stránky. Zamerajte sa na skupinu ľudí, ktorí najviac lajkujú a komentujú vaše príspevky. To všetko môžete vidieť v štatistikách a vďaka tomu môžete zacieliť platenú reklamu, aby sa zobrazovala výhradne tej skupine ľudí, ktorí sú pre vás najdôležitejší.
Ak nastane nejaká veľkolepá udalosť, podeľte sa o ňu. Bol zvolený nový prezident? Vyhrali sme majstrovstvá sveta vo futbale? Šírte to
Týmto spôsobom spojíte svojich fanúšikov do určitej skupiny ľudí, ktorí budú navzájom komentovať a lajkovať.
V prípade že potrebujete pomôcť s vytvorením facebook stránky, obsahu alebo grafiky. Je tu pre vás služba vytvorenie a správa facebook profilov