V súčasnosti sa direct mail marketing či e-mail marketing využíva najčastejšie ako forma reklamnej kampane. Jedná sa o digitálny druh marketingu a konkrétne o zasielanie relevantných informácií prostredníctvom e-mailu na základe predošlého súhlasu či vyžiadania zasielania. Vďaka jeho výbornej efektivite, môžeme dosiahnuť okamžité a dobre merateľné výsledky.
Medzi hlavné výhody patrí:
Pre dokonalý a pohodlný e-mail marketing môžete využiť služby, ktoré na to slúžia. Ľahko si zorganizujete svoje e-mailové kampane a pohodlne rozosielate svoje newslettre. Stačí napísať e-mail, vytvoriť zoznam príjemcov, ktorým chcete newsletter odoslať. Potom už stačí len odoslať a sledovať výsledky kampane.
Služby ktoré ponúkajú skvelý e-mail marketing:
To, kedy rozošlete svoj newsletter má obrovský a priamy vplyv na jeho výsledky. V skutočnosti univerzálny čas neexistuje. Správny čas závisí hlavne od vašej cieľovej skupiny ľudí, charakteru emailu a produktu. Pre zistenie správneho času treba neustále analyzovať a následne testovať až pokým sa nedostavia výsledky.
Môžeme to zistiť pomocou nástroja Open Rate (OR), ktorý je dôležitým ukazovateľom pri e-mailových kampaniach či newslettroch. Je to pomer medzi počtom otvorených a počtom rozoslaných e-mailov vyjadrený v percentách.
Napríklad ak ste rozoslali 10 000 e-mailov a z toho bolo otvorených 2000, mali ste 20% Open Rate.
Vhodný deň pre rozoslanie emailu je utorok, streda a štvrtok dopoludnia niekedy tesne pred desiatou hodinou. Prečo je tomu tak? Pretože pondelok býva hektický často spojený s plánovaním týždňa. Zas naopak v piatok si ľudia plánujú program na víkend a tým spomínaný Open Rate klesá až úplne upadá.
Či bude Váš e-mail marketing efektívny a úspešný, závisí aj na jeho vzhľade.
Vzhľad by mal byť príjemný, prehľadný, pútavý a zaručiť, aby si celý email človek prečítal až do konca. Snažiť sa docieliť toho, aby farby a celková grafika neodpútala pozornosť.