E-mail marketing

Email marketing nová forma budovania vzťahu s klientom, ktorá predáva.
Zaujali sme Vás?
Zobraziť kontaktné údaje

Email marketing je nástroj na udržiavanie komunikácie s klientom, ktorý prejavil záujem o to, čo ponúkate. Cieľom email marketingu je informovať v pravidelných časových intervaloch vašich zákazníkov a motivovať ich k nákupu vášho produktu alebo služby.

Väčšina z nás začína deň tým, že si otvorí svoju emailovú schránku a prečíta si emaily, ktorých je často kvantum. Takže ľudia v podstate týmto spôsobom žijú. A ak ste podnikateľ a chcete využívať email marketing ako nástroj, ktorý pomôže vášmu podnikaniu, prečítajte si nasledovné body, ako by sa mal správne vykonávať.

Ako by sa mal správne robiť email marketing?

1. Určenie stratégie

Pomáhajte užitočnými informáciami, čím vytvoríte o vás záujem a získate svojho klienta. Naďalej udržiavajte komunikáciu s klientom a udržujte aj jeho pozornosť a zvyšujte jeho dôveru. Buďte k svojmu klientovi starostlivý.

Neponáhľajte sa s predajom a predajte až v tom správnom okamihu, keď bude mať klient vybudovanú voči vám dôveru. Celý systém neskôr stačí zautomatizovať.

2. Vytvorenie hodnotného obsahu

Dá sa to. Stačí, aby ste im neposlali hneď po získaní ich emailovej adresy rôzne zľavy, ponuku nových produktov a podobne. Nesmiete im hneď predávať a tlačiť na pílu. Takéto emaily automaticky označia za spam alebo zrušia odoberanie. Je potreba vybudovať si dôveru. Po získaní ich emailovej adresy im pošlite minimálne 5 nepredajných emailov, v ktorých im nič neponúknete na kúpu.

Keď medzi vami bude istá dôvera, ponúknite im niečo čo by sa im mohlo hodiť k ich životu, čo by im uľahčilo život a ich každodenné situácie alebo dopomohlo k rozvoju. Musí ich to v prvom rade zaujať a najlepšie je to podať v nejakej výnimočnej alebo zábavnej forme, aby na to čakali aj nabudúce. Avšak po takomto prvom predajnom emaily im pošlite nepredajný email, v ktorom im nebudete nič ponúkať z vašich produktov či služieb. Dôvera z ich strany bude určite narastať.

V nepredajných emailoch im môžete zaslať napríklad:

  • Obrázky
  • Rady, tipy a triky
  • Ebook v PDF
  • Návody a postupy
  • Manuály
  • Nový článok na blogu
  • Odkaz na registračný formulár
  • Odkaz na anketu, súťaž, hlasovanie
  • Odkaz na video
  • Kupóny

Ak sa chystáte zmeniť dizajn vášho webu alebo šablónu emailov, ktoré posielate pravidelne svojim klientom, informujte ich o tom. Vaši klienti by mali o tom vedieť ešte vopred, aby sa nestalo, že pri následnom doručení emailu od vás sa odhlásia z odoberania. Dôvod môže byť ten, že vás nespoznajú.

Treba si postupne budovať svoju značku. Používajte podobné farby v email šablóne ako aj na webe. Majte svoju tvár a buďte k vašim klientom otvorený.

3. Budovanie databáze emailov

Väčšina z podnikateľov si myslí, že keď nakúpia obrovskú databázu emailov a začnú na tie emaily pravidelne zasielať novinky svojej firmy, tak zaujmú a prinesie im to zisk. Ale pravda je taká, že tieto emaily sú pre normálneho človeka považované za nepríjemný spam, ktorý hneď vymaže ešte predtým, ako si vôbec stihne prečítať nadpis.

Takéto nepríjemné emaily môžu viesť k sťažnostiam a nepríjemnostiam od ľudí, ktorým prídu do ich emailovej schránky. Okrem toho váš zisk bude nulový.

Lepšou variantov je vytvoriť si vlastnú databázu klientov, ktorí dobrovoľne a so záujmom o vaše produkty a služby potvrdia svoj email, aby sa dostal do vašej databázy. Chcú to, pýtajú si ďalšie informácie a to je tá správna cesta a riešenie. Dôležitým prvkom je dobrý vzťah medzi vami a vašimi klientmi. Násilné odosielanie emailov tisíckam emailovým adresám, ktoré si kúpite za pár šupiek nie je cesta k bohatstvu.

4. Formátovanie emailov

Vzhľad emailu je veľmi individuálna záležitosť, pretože treba dodržiavať základné pravidla pre ich účinnosť. Musíte zaujať na prvý pohľad.

V praxi to znamená:

  1. Obsah v ľavej hornej časti emailu je dôležitý. Je to ako vo vyhľadávačoch, stránky umiestnené nižšie v poradí už nikto nečíta.
  2. Správne je skombinovať obrázky s textom. Posielať email ako obrázky nieje najlepší spôsob. Polovica emailových klientov totižto obrázky nezobrazí a váš email tak polovica ľudí neuvidí. Váš email musia všetci pochopiť aj bez obrázkov.
  3. Výrazné nadpisy - slogany. Nadpis je to, čo ľudia čítajú ako prvé. Veľké a výrazné písmo v nadpisoch sú dôležité.
  4. Výrazné farby v odkazoch a tlačidlách. Ak chcete, aby ľudia klikli alebo urobili akciu, musia ľahko nájsť miesta, kam majú kliknúť.
  5. Neformálnosť je fajn. Staromódne hromadné emaily už veľmi nezaberajú. Treba skúsiť experimentovať a začať komunikovať neformálne, pravdaže pri všetkej úcte ku klientovi.
  6. Predmet je dôležitý. Rozhodne o tom, či zaujmete. Nepoužívajte stále rovnaký predmet, skúste zaujať, odlíšiť sa, byť tajomný a vzbudiť záujem.
  7. Oslovenie. Oslovujte ľudí, používajte ich údaje ako meno titul alebo prezývku, pokiaľ ich máte. Záujem o prečítanie emailu sa zvýši a príjemca sa bude cítiť dobre.
  8. Informovanie v newslettri musí mať štýl. Ak emailová šablóna zodpovedá grafickému štýlu aký je použitý na vašich web stránkach ľahšie si váš email používatelia spoja s vašimi stránkami.

Ukážky newslettrov

5. Rozosielanie

Existujú na to online nástroje, pomocou ktorých jednoducho a rýchlo odošlete vaše emailové kampane vašim klientom. Vďaka týmto nástrojom môžete získať nových klientov, ale taktiež sa lepšie starať o tých doterajších.

Štatistiky môžete sledovať pomocou nástroja Google Analytics, vďaka ktorému budete mať ešte lepší prehľad o návštevníkoch, cieľoch a e-commerce konverziách.

Automatizácia emailov slúži na to, že sa pred pripravia emaily, ktoré sa pravidelne odosielajú, alebo taktiež sa môžu odoslať postupne za sebou.

Dobrou funkciou, ktorú tiež ponúka Smart e-mail je Autoresponder, ktorý posiela správy na základe nastavení, ktoré určíte. Napríklad odošle email 24 hodín po registrácii kontaktu alebo týždeň po objednaní tovaru. Môžete poslať ebook, informácie alebo emailové kurzy.

Diskusia ku článku
  Pridať komentár