Kreatívny marketing je nový spôsob marketingu. Využíva tvorivosť, odvahu a nové prístupy v oblasti spôsobu predaja.
Tvorivosť je schopnosť bez limitov. Dá sa naplno využiť aj v oblasti podnikania. Keď zlyhávajú zvyčajné marketingové stratégie, je nutné použiť neobvyklé nápady a inovatívne postupy, ktoré sa v poslednej dobe využívajú najmä v oblasti reklamy.
Ako príklady uvedieme kreatívne reklamy a kampane, ktoré zaznamenali neobvyklý úspech najmä za posledné obdobie:
1. Fastfoodova spoločnosť Subway si uvedomuje, že sex predáva najlepšie.
V netradičnej forme to využili aj vo svojej reklamnej kampani. Otvorene priznali, že chcú upútať pozornosť a ich bilboardy zaznamenali úspech. Tým si získali sympatie u svojich, ale aj nových zákazníkov.
zdroj: http://vi.sualize.us/gonzalarcon/sex/
2. Australia Post - If you really want to touch someone, send them a letter.
Zaujímavý spôsob, ktorým upozorňujú na tradičnejšie spôsoby komunikácie. Kampaň austrálskej pošty je zameraná na opätovné využívanie typických služieb, návrat k písaniu listov, ktorý propagujú emotívnym obrázkom a doplňujúcim sloganom.
zdroj: http://rhodiadrive.com/2011/01/31/send-a-letter/
3. Kreatívna propagácia krému na nohy Athelete
Táto kampaň dokazuje fakt, že tvorivosť je dnes nielen výsadou fantázie, ale aj dôvtipu.
zdroj: http://www.designspectre.com/inspirations/creative-print-ads/
3. O reklamnej kampani Coca coly by sa dalo písať mnoho. Originálnosť, myšlienka a motív, to je pre ňu typické. Nedávno prekvapila návratom do retro štýlu, znovuobjavením tradícií, čím si opäť získala veľkú pozornosť.
zdroj: http://sip-of-sarsaparilla.blogspot.sk/2011/02/color-of-love.html
5. Rôzne spoločnosti distribuujúce najvzácnejšiu tekutinu- pivo majú na svojom konte dostatok originálnych a kreatívnych reklám. Vybrali sme propagáciu piva s príchuťou jablka, ktoré poukazuje na spojenie skutočnej chuti ovocia s pivom.
6. Pokiaľ máte najatú dobrú reklamnú agentúru pre váš výrobok, ktorá chrlí skvelé nápady, máte z polovice vyhrané.
Propagácia jedného zo svojich výrobkov myšlienkou - "...musím sa napiť lebo sa roztopím". Grafické spracovanie je perfektné.
Ani na Slovensku nie je o kreatívne kampane núdza. Z mnohých propagačných reklám vyberáme tie najzaujímavejšie:
1. Na nedávne parlamentné voľby a kampaň istej politickej strany zareagoval bratislavský podnik, ktorý vtipne a výstižne spropagoval jeden z najobľúbenejších slovenských nápojov- pivo.
zdroj:http://vas.cas.sk/galeria/8305
2. Zdravotná poisťovňa Union sa stará o zdravie svojich klientov. Dokonca aj o chrbticu pri nákupoch.
zdroj: http://medialne.blog.etrend.sk/pastier/tag/sutaze/
3. Najnovšie reklamné kampane piva Šariš sú zamerané na patriotizmus a prezentujú slogan srdom východniar. Ich kampaň je úspešná už dlhší čas, možno aj preto, že za tvár svojej značky si vybrali jedného z najpopulárnejších východniarov Mariána Čekovského.
zdroj: http://www.srdcomvychodniar.sk/pas-vychodniara.php
4. Kreativitu vo svojej propagácii využila aj istá požičovňa áut. Jej slogan púta pozornosť svojou nevšednosťou.
zdroj: http://mak.matejkorytar.com/clanky/sutaz-ziarovka