Trendy v internetovom marketingu
Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že internetový marketing je len prenesením tradičného konceptu marketingu do internetového prostredia. E – marketing má však svoje nezameniteľné špecifiká. Dôležitý je vyhľadávač a umiestnenie, pretože zákazník má k dispozícii hneď niekoľko možností na výber. Trendy naznačujú smer k interaktivite, teda k prepájaniu, stieraniu rozdielov medzi odosielateľom a príjemcom informácií.
Marketing prostredníctvom sociálnych sietí
Sociálne siete sú jedným z najvyhľadávanejších termínov na internete. Bolo len otázkou času kedy sa vytvoria vhodné podmienky na ich marketingové využitie. Každý podnik na seba potrebuje upozorniť a sociálne siete sú ideálnym prostriedkom na zviditeľnenie:
Napr. na facebooku je zaregistrovaných vyše 600 miliónov užívateľov. Na tejto sociálnej sieti sa nachádza 9% populácie. To znamená, že asi každý 12-stý človek na svete je na FB. Denne strávi aktívny používateľ prihlásený v priemere 7 hodín, čo je skoro jedna pracovná smena. Prečo teda neuplatniť marketing na mieste, kde sa pohybuje takéto kvantum potenciálnych zákazníkov?
Množstvo spoločností už prišla na to, že sociálne siete sa dajú využiť viac ako priestor na súkromnú komunikáciu. Svedčí o tom aj počet reklamy a umiestňovaných produktov. Podľa najnovších trendov už nestačí len účet na facebooku, ale treba presvedčiť fanúšikov o vernosti k produktu a jeho šíreniu.
http://www.zive.sk/ShowArticleImages.aspx?id_file=689172995&article=301846
Akcie, zľavy odmeňovanie
Ekonomika sa stále zotavuje a spotrebitelia/zákazníci majú vyššiu hodnotu. Marketingom možno prilákať klientelu na bezkonkurenčné ponuky, napr. aj na hromadné zľavy podľa hesla: „čím viac kúpite, tým menej platíte“. Podnikatelia sa snažia o predaj, ktorý síce neprináša finančný zisk, ale ziskom sa môžu stať napr. odporúčania na nových zákazníkov. Populárne sa tiež stáva odmeňovanie stálych klientov, alebo výhody pre nových. Obľúbenými sú odporúčania a recenzie spokojných zákazníkov na vlastnej web stránke. Na stránkach sa dá zapojiť do akcií, súťaží, hlasovaní. Vďaka e – marketingu je možné flexibilne, rýchlo a hlavne aktuálne reagovať na situáciu tak, aby akcia bola obojstranne výhodná.
Mobilný marketing
Medzi najčastejšie využitie mobilného marketingu patrí zobrazovanie reklamy (obrázkovej aj textovej) pri prehliadaní stránok, či tvorbu aplikácií ako nosičov reklamných obsahov. Takouto aplikáciou je napr. Android, kde s aplikáciou získava používateľ reklamu často ako nechcený bonus. Zaujímavosťou je, že reklamy v Android aplikáciách spotrebujú až 3 krát viac energie ako samotná aplikácia.
Trendy ukazujú na interaktivitu, teda prepájanie a kombinovanie reklamy cez mobilné zariadenia. V praxi to môže vyzerať tak, že možno kombinovať výzvy ku kúpe, alebo akcií s tradičnou reklamou, alebo reklamu na stránke s SMS hlasovaním.
Napr. umožniť zákazníkom získať zaslaním kódu v SMS akciový kupón na výrobok, alebo službu.
Mobil vnímame ako osobnú vec, preto aj reklamu v ňom vnímame osobnejšie, intenzívnejšie, dôveryhodnejšie. Reklama v mobile je neprehliadnuteľná, na displeji sa v konkrétnom momente zobrazuje spravidla len jedna, teda jej venujeme viac pozornosti ako by sme tej istej reklame venovali napr. pri prehliadaní internetovej stránky.
Vo svete znamená mobilný marketing skôr nátlak reklamných správ formou SMS.
Regionálny online marketing
Ide o zameranie sa na región. Napr. ak sa sústredíte na predaj realít v Bratislave, pravdepodobne si nedáte inzerát do Prešovského Korzára. Dnes sa zobrazujú výsledky vo vyhľadávaní aj podľa lokality, čo je nesmierne výhodné nielen pre spoločnosti, ale aj pre zákazníkov.
Marketing prostredníctvom blogu a pozitívnych hodnotení
Blog je priestor – miesto, kde bloger (autor) zverejňuje svoj subjektívny názor, informácie, alebo skúsenosti. Blogovanie sa stalo obľúbeným, množstvo ľudí dnes bloguje a množstvo ľudí tieto blogy vyhľadáva a číta. Dnes sa využíva aj na budovanie know how. V praxi to vyzerá tak, že si firma zaplatí za články, pozitívne recenzie a hodnotenia na isté výrobky, či služby. Záujemca o výrobok alebo službu si toto hodnotenie môže prečítať. Tieto príspevky pôsobia dôveryhodnejšie, pretože vyvolávajú dojem, že sú písané dobrovoľne na základe osobného presvedčenia o kvalite. Málokoho napadne, že je to len premyslená a hlavne nevtieravá marketingová stratégia.