Google a Pop-up - pozor na penalizáciu

Pred určitým časom začal Google s penalizáciou stránok s výzvou na inštaláciu mobilnej aplikácie, ktorá zaberala väčšinu stránky. Aj teraz dokazuje, že nie je k metódam obťažujúce používateľa na webe vôbec ústretový. 
Zaujali sme Vás?
Zobraziť kontaktné údaje

Pred určitým časom začal Google s penalizáciou stránok s výzvou na inštaláciu mobilnej aplikácie, ktorá zaberala väčšinu stránky. Aj teraz dokazuje, že nie je k metódam obťažujúce používateľa na webe vôbec ústretový. Reakciou na nevhodné riešenie je jednoduché - penalizácia v podobe zhoršenia umiestnenie vo vyhľadávačoch. 23. augusta došlo k oficiálnemu vyjadrenie ohľadne toho, aké techniky nebude tolerovať a aké naopak získajú výnimku. Zameriava sa na obťažujúce Pop-upy a podobné obsahy.

Google sa od januára 2017 primárne zameriava na to, čo mu vadí, na intrusive interstitials. Ide o prvky, ktoré vizuálne obťažujú užívateľa a bráni mu dostať sa jednoducho k obsahu. U obsahu takýchto stránok v mobilnom vyhľadávaní. To znamená, že nie je možné mať Pop-up reklamu cez celú stránku tak, ako tomu bolo doposiaľ. Google deklaruje horšie umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávania ako penalizáciu.

Ide o:

  • vyskakovacie okná a lightboxy (Pop-upy) brániace užívateľovi vidieť obsah stránky - kedy po príchode na stránky vidíte najprv obrie Pop-up okno, ktorým sa musíte pracne preklikať.
  • obsah, ktorý je potrebné odkliknúť, aby bol vidieť obsah danej stránky - nutnosť odkliknúť napríklad prihlásenie do emailu.
  • unikátny obsah je až pod ohybom a je nutné scrollovať, hore je ďalší obťažujúce obsah

Google potláča napríklad tie weby, ktoré majú unikátny obsah, ale nejakým spôsobom ho užívateľom skrývajú a získajú ho až za vyplnenie emailu.

Tieto metódy používajú predovšetkým affiliate weby, informačné weby, blogy freelancerov. Google však vydal aj zoznam výnimiek tam, kde je to nevyhnutné:

  • Pop-upy, ktoré reagujú na legislatívu - cookie lišty, potvrdenie veku
  • prihlasovacie dialógy a platobné brány
  • bannery a upútavky na menšom obsahu stránky
  • exit Pop-up okno
  • nevadí u tabletov - podľa Google nie je tablet mobilným zariadením, naopak to vadí pri všetkých typoch mobilných telefónov

Táto nová podmienka vošla do platnosti 10. januára 2017. Je len jedna z mnohých, ktoré Google vydal a patrí medzi minoritné.

Táto zmena ovplyvňuje predovšetkým stratégie e-mailingu, získavanie e-mailových databáz ale ovplyvňuje aj efektivitu SEO aktivít. Jedná sa predovšetkým o stránky, ktoré sú dostupné z mobilného vyhľadávania. V prípade, že ste ešte toto riešiť nezačali, najskôr máte stránky penalizované a je čas na zmenu. Nezabudli ste snáď včas informovať svojho emailing stratéga. Ďalšie skvelé rady a možnosť nezáväzné konzultácie od profesionálov nájdete na MEDIAUNIT.cz.

Zdroj obrázkov použitých v tomto blogu 

www.pixabay.com
www.pexels.com
www.pxhere.com

Diskusia ku článku
  Pridať komentár