Pred určitým časom začal Google s penalizáciou stránok s výzvou na inštaláciu mobilnej aplikácie, ktorá zaberala väčšinu stránky. Aj teraz dokazuje, že nie je k metódam obťažujúce používateľa na webe vôbec ústretový. Reakciou na nevhodné riešenie je jednoduché - penalizácia v podobe zhoršenia umiestnenie vo vyhľadávačoch. 23. augusta došlo k oficiálnemu vyjadrenie ohľadne toho, aké techniky nebude tolerovať a aké naopak získajú výnimku. Zameriava sa na obťažujúce Pop-upy a podobné obsahy.
Google sa od januára 2017 primárne zameriava na to, čo mu vadí, na intrusive interstitials. Ide o prvky, ktoré vizuálne obťažujú užívateľa a bráni mu dostať sa jednoducho k obsahu. U obsahu takýchto stránok v mobilnom vyhľadávaní. To znamená, že nie je možné mať Pop-up reklamu cez celú stránku tak, ako tomu bolo doposiaľ. Google deklaruje horšie umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávania ako penalizáciu.
Ide o:
Google potláča napríklad tie weby, ktoré majú unikátny obsah, ale nejakým spôsobom ho užívateľom skrývajú a získajú ho až za vyplnenie emailu.
Tieto metódy používajú predovšetkým affiliate weby, informačné weby, blogy freelancerov. Google však vydal aj zoznam výnimiek tam, kde je to nevyhnutné:
Táto nová podmienka vošla do platnosti 10. januára 2017. Je len jedna z mnohých, ktoré Google vydal a patrí medzi minoritné.
Táto zmena ovplyvňuje predovšetkým stratégie e-mailingu, získavanie e-mailových databáz ale ovplyvňuje aj efektivitu SEO aktivít. Jedná sa predovšetkým o stránky, ktoré sú dostupné z mobilného vyhľadávania. V prípade, že ste ešte toto riešiť nezačali, najskôr máte stránky penalizované a je čas na zmenu. Nezabudli ste snáď včas informovať svojho emailing stratéga. Ďalšie skvelé rady a možnosť nezáväzné konzultácie od profesionálov nájdete na MEDIAUNIT.cz.
Zdroj obrázkov použitých v tomto blogu
www.pixabay.com
www.pexels.com
www.pxhere.com