Dnešný trend si vyžaduje, aby mala každá spoločnosť alebo živnostník vlastnú webovú stránku.
Je preto dôležité, aby bola Vaša web stránka úspešná a prinášala Vám nových návštevníkov. V opačnom prípade je to strata financií a aj času.
Spoločnosť, ktorá dlhé roky predávala svoje produkty alebo poskytovala svoje služby len v kamenných obchodoch by mala zvážiť fakt, že stále viac ľudí nakupuje cez internet. Jej neprítomnosť na internete ju teda môže oberať o potencionálnych klientov. Preto tento krok môže znamenať prísun nových zákazníkov ale zároveň aj prísun nových povinnosti.
Ak sa teda rozhodnete pre web stránku, treba si zvážiť čo ste ochotný investovať a čo z toho získať. Už dávno neplatí, že stačí len vlastniť webovú stránku a nechať ju žiť vlastným životom. Webové stránky slúžili v minulosti ako vizitka alebo prezentácia, avšak prichádza doba kedy sa s narastaním počítačovej gramotnosti a počtu užívateľov internetu menia možnosti a funkcie web stránok. Vaša stránka by sa preto nemala stať len vizitkou alebo prezentáciou ale aj Vašim plnohodnotným partnerom a nástrojom na podnikanie.
Ak ste si povedali túto otázku, prečítajte si niečo viac o lacných riešeniach, ktoré vôbec nemusia byť také lacné ako sa zdajú.
Do úspešnej webovej stránky je potrebné investovať avšak ani investície do najnovších funkcii alebo atraktívneho vzhľadu nezabezpečia taký rozvoj ako samotná starostlivosť.
Originálnu Anglickú verziu nájdete na tejto stránke http://www.mainlinemedia.com/blog/the-internet-marketing-tree/
Strom internetového marketingu zobrazuje originálnym spôsobom ako vybudovať úspešnú stránku a priniesť nových návštevníkov na web.
Aktuálna situácia na trhu – stav ponuka a dopyt po službách alebo tovaroch
Stav konkurencie – analýza konkurenčných stránok
Cieľová skupina – skupina návštevníkov podľa veku a životného štýlu
Atraktivita – určená obsahom službami a dizajnom
Angažovanosť – miera angažovanosti a schopnosti správcov web stránky
Rozširovanie – možnosti, ktorými sa bude stránka uberať a rozširovať
Flexibilita stratégie – možnosť neskoršej obmeny produktov alebo služieb na stránke
Posolstvo – posolstvo, ktoré značka nesie
Výstižnosť značky – názov a logo musia vystihovať oblasť, v ktorej bude značka pôsobiť
Zameranie – zameraná na určitý životný štýl alebo oblasť
Atraktívnosť – kreatívnym prístup pri tvorbe loga a názvu
Relevantnosť – obsah web stránky musí čo najviac zodpovedať oblasti, ktorej sa stránka venuje
Pridaná hodnota – na web stránke treba ponúknuť návštevníkovi zľavu alebo darček
Štruktúrovanosť obsahu – obsah web stránky treba prehľadné roztriediť
Multimédia - stránka musí byť bohatá na multimediálny obsah
Prispôsobiteľnosť – funkcionalita a štruktúra web stránky prispôsobiteľná a nastaviteľná podľa potrieb klienta
Validácia - web stránka je validná vtedy, keď spĺňa pravidlá schválené W3C.
Existujú validátori, ktoré si môžete stiahnuť: HTML validátor, CSS validátor, RSS validátor.
Vyhovuje najnovším štandardom - musí vyhovovať najnovším technickým a bezpečnostným požiadavkám
Priateľské používateľské prostredie – (user friendly) alebo prostredie kde sa vie zorientovať aj nový návštevník
Flexibilný – aspoň čiastočná možnosť neskoršej zmeny (pozadia, jednotlivých prvkov)
Dôveryhodný – dizajn by mal pôsobiť seriózne a nie chaoticky alebo preplácané
PPC – pay pear click platba za klik
SEO – optimalizácia pre vyhľadávače
Voľne dostupné katalógy – atlas, zoznam a iné...
Tematicky súvisiace portály – odkaz alebo článok o Vás na stránkach s podobnou tematikou
Sprostredkovatelia predaja – pricemania, zlavomat
Platene katalógy – platene internetové katalógy
Hodnotenia a recenzie – recenzie na Vás, na stránkach s podobnou tematikou
Zoznam emailov – zoznamy emailových adries na ich získanie sa používajú rôzne techniky
Kategorizácia klientov – rozosielanie emailov
Analýza – štatistické nástroje na analýzu otvorených emailov
Dizajn a jeho vývoj – dizajn emailingu treba neustále aktualizovať a obmieňať podľa akcii alebo úspešnosti
Sociálne média – facebook, twitter, linked in
Blogovanie – písanie článkov na tému
Zdielanie obsahu – informovanie o novinkách a akciách na sociálnych sieťach
Publikácie a články – publikovanie v odborných knihách a časopisoch
Letáky inzercia – printová reklama
Sprostredkovatelia reklamy – reklamný partneri (affiliate marketing)
Rozširovanie linkou – budovanie platených spätných odkazov
Blogy – platené články s odporúčaním na Vás
Virálna reklama – kreatívna reklama, ktorá sa šíri sama napríklad cez youtube alebo facebook